Open: Woensdag, zaterdag & zondag 12:00 - 16:00

Kringloop

Elke woensdag, zaterdag & zondag van 12.00 tot 16.00 uur. In een geweldige 2-verdieping ‘Emmaus Kringloopboutique! Spullen, door u gedoneerd aan Emmaus Feniks, worden door onze mensen gesorteerd, gerepareerd, ge-etaleerd en verkocht in onze kringloopwinkel in Venlo-Tegelen. Wij hebben al heel wat mooie spullen zoals vintage, designer, tweedehands meubels, tweedehands kleding, tweedehands servies platen en boeken van u mogen ontvangen, waarvoor onze dank. Zonder de spullen, die ons zo gegund worden, kunnen wij immers weinig.

Met de omzetten zijn wij in staat onze woonwerkgemeenschap te financieren. Hier vangen wij mensen op die uit een probleemsituatie komen.

Doneren

Als u spullen aan onze kringloopwinkel wilt aanbieden, dan is het goed om te bedenken dat niet alles voor hergebruik in aanmerking komt. Meubelen worden zowel bij een ophaalafspraak als in onze winkel gekeurd, voordat we ze wel of niet aannemen. Dit geldt ook voor elektrische apparaten.

Waar zijn we blij mee?
In principe alles wat schoon, heel, compleet en nog bruikbaar is. Er zijn echter een aantal uitzonderingen.

Deze spullen nemen we niet aan:

• Piano's, orgels,
  • Zonnebanken,
  • Zware, donkere, eiken meubelen,
  • Videobanden,
  • Matrassen,
  • Autobanden,
  • Chemisch afval en gevaarlijke stoffen,
  • Grofvuil.

Daarnaast zijn er een aantal spullen, die voor ons moeilijk of niet verkoopbaar zijn en die we aan de poort mogelijk weigeren:

• Kinder-boxen, -stoelen, -bedjes, -kleding, speelgoed, campingbedjes, autostoelen, wipstoelen,
  • Ski’s of snowboards,
  • Luchtbedden of ander opblaasbare items, zoals zwembaden,
  • Doka apparatuur.

Wanneer goederen niet geschikt worden bevonden, dan gebeurt dit altijd met opgaaf van reden. Indien u het niet eens bent met de beslissing van de medewerker dan kunt u dit telefonisch kenbaar maken via 077 374 7500.

Als u spullen achter wilt laten die volgens ons niet geschikt zijn voor de verkoop, dan brengen wij de voor ons geldende commerciële tarieven voor de stort in rekening.

Wijze van aanbieden

• Kleding in een zak of doos.
  • Klein huisraad zoals servies, platen, kleding en losse spullen in een doos of zak.
  • Boeken in een doos.
  • Kasten bij voorkeur niet volledig demonteren.

Afgifte van kleine goederen

Van dinsdag t/m vrijdag 9.00u -12.00u en zaterdag en zondag van 12.00u - 16.00 (via de grote poort)

Ophalen meubels/ witgoed

Grotere goederen zoals meubels en witgoed kunnen wij ophalen. Dit gaat altijd op afspraak en kan via email: receptie@emmaus-feniks.nl of  telefoon: 077 3747500. Wij zullen middels foto's beoordelen of we de goederen kunnen aannemen.

Onze kringloopwinkel is gevestigd in de voormalige Abdij Ulingsheide te Tegelen. Een prachtige locatie waar veel moois samenkomt. Meer weten? Kijk dan op abdijulingsheide.nl.